02 oktober 2007

Helg i Windhoek

Siste dagen i september ble brukt i Olympia her i Windhoek. Der er det et stoooort og fantastisk kaldt svømmebasseng men vi har hvertfall badet to ganger. Brunfargen begynner virkelig å komme og jeg har ikke vært så brun hittil i år som det jeg er nå. Faktor 30 første uka og i dag var det faktor 15. Sleit så innmari for å finne solkrem her så har måttet snylte på Trude sin, men jeg har da blitt brun for det!

På lørdag skjedde det også noe festlig. Thor Martin, en av gutta her, har mailet med en namibisk sykepleierstudent. Så vi skulle møte henne på lørdag. Hun kunne ikke møte oss på dagen med inviterte oss til noen venner fordi de skulle ha bursdagsselskap for henne. Så dagen ble brukt til å gå ned til byen å vandre litt rundt i Windhoek Zoo Park, spise en fantastisk god lunch på Namibia Craft senter (beste brødet jeg har spist i mitt liv) hvor jeg bestillte dette helsebrødet med tomat og mozarella. Nydelig! Og den skiva sammen med hjemmelaget lemonade kostet hele 34Nad, ca 30 norske kroner. Så vandret vi hjem å ble hentet av denne sykepleierstudenten. Hun var innmari hyggelig og hadde med seg en venninne som het Maggie. Tjeripo, som sykepleierstudenten heter, tok oss med til Klein Windhoek som er Holmennkollåsen her i byen. Vi kom til et fantastisk hus med svømmebasseng og virkelig luksus. Der bodde det et tysk ektepar hvorav fruen var en medstudent til Tjeripo. Der fikk vi kake og fantastisk grillmat. Etter noen timer i Klein Windhoek, bar turen tilbake til Namas for full fest. Veldig koselig var det hvertfall og så god som Sør-Afrikansk rødvin er så er det å drikke rødvin en fryd uten like.

Helgen har vært en veldig god tid å få forje ukes hendelser litt ut av hodet og fått bearbeidet alle inntrykk. Det har vært tøft, veldig tøft for å være helt ærlig, men jeg har godt av dette. Jeg vokser for hver dag og føler meg mer og mer tilpasset dette miljøet også. Varmen blir mer og mer holdbar selv om det blir varmere og varmere. Huden begynner også å tilpasse seg 

I morgen er det tilbake til praksis igjen. Usj, kunne trengt enda en dag fri.

Ingen kommentarer: