06 oktober 2007

Ny helg i Windhoek!

Tiden flyr og om 2mnd og 3 uker er jeg faktisk hjemme igjen. Sprøtt!
Siden torsdag har vi faktisk hatt langfri og jeg ville være en skikkelig løgner hvis jeg sa at det ikke var godt. Jeg har nytt hvert eneste sekund og spesielt tiden jeg har kjedet meg litt. Var ordentlig godt å kjede seg skikkelig igjen, men til tross for at jeg har kjedet meg har jeg så langt gjort utrolig mye. Jeg har

- lest bok. Er ferdig med Drageløperen av Kahled Hosseini som er en nydelig bok. Anbefaler alle å lese denne. Ikke bare er den godt skrevet, men den er også lærerik.

- sett film. Var på kino fredag kveld å så "Hairspray". En slags musikalfilm med blant annet John Travolta i en av hovedrollene. Vi satt alle å smådanset i kinosetene.

- sett på Beverly Hills 90210. Min yndlingsserie fra jeg var litt yngre har jo kommet på DVD og siden jeg ikke fant The O.C her så ble det sesong 2 av B.H i stedenfor.

- vært frivillig på et matutdelingsprosjekt, dette prosjektet skal jeg snakke mer om i en egen post fordi det krever litt forklaring og er et så fantastisk prosjekt at det fortjener masse oppmerksomhet.

- ligget i sola å blitt enda brunere enn jeg allerede var. Sola her nede er kjempesterk allerede så tidlig på våren så jeg startet på faktor 30, men nå er jeg på 15 og der tror jeg at jeg blir til jeg skal til Cape Town å legge siste hånd på verket i jula. Stakkars Monica. Hun klager alltid over at jeg blir så fort brun og at hun ikke blir det når vi er i syden. Så Monica, jeg kan dessverre ikke noe for at jeg er meget brunere enn deg når du kommer til Sør Afrika i desember....men jeg lover å ikke gå på lavere faktor enn 15 før da :)

- og...sist men ikke minst - jeg har ENDELIG fått prate med samboeren min igjen. Etter 3 laaaange uker uten å få prate med han var vi endelig på skype. Så jeg gleder meg til i kveld så vi kan fortsette der vi slapp. Jeg har jo så mye å fortelle om absolutt hele tiden. Skrev et par mailer i går om at jeg ikke helt skjønner hvorfor tiden går så fort, for jeg glemmer jo hele tiden hva som har skjedd.

Sist men ikke minst må jeg sende noen tanker til Norge idag. Frank og Liv, min samboers mormor og morfar og som har adoptert meg som sitt eget barnebarn :), har gullbryllup idag. Så gratulerer masse. Det er flott at det finnes så god inspirasjon til oss unge i en verden som ellers er preget av masse skilsmisser og samlivsbrudd. Det gir en litt ekstra større glød til å virkelig jobbe ekstra for at alt skal fungere godt og bra når man ser noen som er så lykkelig sammen som dere er. Ha en fantastisk dag og kos dere med middag på, hvis jeg husker rett, Abildsø Gård. Send gjerne litt kransekake til Namibia :) Håper dere likte blomstene fra meg!

Ingen kommentarer: