03 oktober 2007

Noen bilder fra livet i Afrika

Har faatt noen litt subtile hint om at bloggen min har faerre bilder enn en ex.phil bok og det maa saa absolutt gjoeres noe med. Beklager at vaare kjaere norske bokstaver ikke er tilstedet, men sitter paa en stasjoner Afrika-PC uten sans for Norsk spraak. Saa her kommer noen bilder, foerst fra Windhoek og saa noen fra Cape Town mot slutten :) Kos dykk!

Her er hagen vaar paa Namas. Kjempekoselig sted aa kunne ligge aa lese eller ha grillfest :)

Saann ser kjoekkenet vaart ut og her lager 12 mennesker frokost og middag hver dag. Det kan bli litt trangt til tider :p

Vi har to bad fordelt paa 12 mennesker og den stakkars vaskemaskinen paa dette badet skal vaske klaer for hele 18 stykker.

I denne gangen ligger rommet som jeg deler med Hanne. bor inn doer nummer 2 :) Ganske koselig rom, men har ikke noe bildet av det enda.

Filmstund i stua. Tror vi saa Dirty Dancing :p


Her er vi paa Cardboard Box. Et av stedene vi vurderte aa bo. Ganske moekkete basseng egentlig, men naar man er varm saa er det ikke saa innmari viktig :)

Her er jeg og Alce utenfor Katutura State Hospital.

Vi staar opp hver morgen klokken 05:45. Det er tidligere enn jeg noen sinne har pleid aa staa opp, men tro det eller ei, det gaar bra. Saa her er vi i vaar eminente faste morgentaxibuss paa vei til sykehuset :)

Som de felste skjoenner blir van veldig troett av aa staa opp saa tidlig. Saa dette synet er ganske vanlig i vaar bitte lille stue paa NAMAS.

Her er vi i Olympia, dessverre med to slitne russere som absolutt skulle prate med oss. Olympia ligger ca 15minutter utenfor sentrum og er et kjempeherlig sted aa vaere naar det er varmt.

Dette trenger kanskje ikke noen videre introduksjon. Hai saa jeg og spydde gjorde jeg :) For en fantastisk tur!

Det absolutt toeffeste her nede er at maanen er feil vei :)

Her spiser vi frokost i Cape Town foer vi skal paa tur til Table Mountain. Vi skulle proeve aa gaa opp.

Dette bildet er fra jeg snudde paa vei opp Table Mountain. Jeg gikk hit - men ikke lenger!

Vel, dette tror jeg at er det jeg gidder aa legge ut saann i foerste omgang. Kommer mer etterhvert. Har brukt noen timer for aa faa opp disse bildene fordi at denne dumme stasjonaere Afrika-PC'n klikker hele tiden.

2 kommentarer:

Meg sa...

Månen er jo virkelig feil vei! Fantastisk! Namas ser jo virkelig fint ut, og jeg skulle virkelig øsnke jeg hadde mulighet til å besøke deg. Må si jeg felte en tåre eller fem da jeg leste om barna på sykehuset, og om hjemlengselen din. Jeg kan ikke påstå at jeg vet hvordan jobben er, men jeg vet hva det vil si å ha hjemlengsel! Deilig å høre at det for det meste er bra da! Du er utrolig tøff, Kine! Og veldig flink til å blogge! Jeg klarer nesten ikke å holde følge, men må jo lese alle postene, så fant ut at jeg bare måtte ta en sen kveld isteden! :) Håper vi skypes snart! Klem

Anonym sa...

Neimen dæven du e aktiv bloggår du! Å så fine bilder =) Myyyyyyyyye bere enn ex-phil bogå nå ja ;)

Eg ville bare inn å gi deg bevis for at eg aktivt lese d du skrive! Å så måtte eg bare sei at den månen va fine!!!! =)
Håpe du har ein fin dag i dag!
Klem fra Stavangår-damå =)