18 september 2007

Cape Town - første stopp!

Nå sitter jeg på lånt PC i Cape Town og får endelig kontakt med omverdnen. Min egen pc har det med det å nekte å finne seg i alt som skjer og av den grunn nekter den seg å koble til et helt offentlig internett. Jeg har visst ingen gateway. Tror ikke problemet ligger hos meg, men hos disse krøklete følka som kun klarer visse mengder folk på nettet sitt.
Så langt så går alt ganske bra. hjemlengselen har gitt seg og livet nå er rett og slett herlig. Er litt uvant å være her, spesielt i forhold til åpenheten til de menneskene som bor her. De har en helt annen kultur og jeg har egentlig aldri blitt sjekket opp like mange ganger i Oslo som jeg har her i løpet av 3 dager. Noe uvant kan man si at det er. Det er ganske ekkelt også hvor innpåslitne mannfolka er. Alle trekkes mot oss fordi vi er hvitere enn de hvite sør-afrikanerene, vi har andre type klær og holdninger. Av en eller annen grunn vil alle prate med oss og folk setter seg ned, inviterer oss med både hit og dit.

Siden min egen PC ikke vil opp på nett, så blir det ikke noen bilder fra disse dagene enda. Men de kommer og det kommer mange. For de av dere som har Facebook så ser dere enda fler der etterhvert som tiden går. Jeg regner med at Linda vil ha tilbake sin MacBook snart så jeg får ikke skrevet så innmari mye mer akkurat nå. Jeg trenger bare en 113-samtale fra nettverksansvarlig Erik for å fikset det. Det er hvertfall i den troen jeg lever akkurat nå.

Kort fortalt om disse dagene så var vi å spiste en bedre middag og drakk en enda litt bedre vin på søndag da vi kom. Midt i det dyreste tursitområde på Victoria and Alfred Waterfront og mer spesifikt Victroia Wharft. Jeg spiste en nydelig mørbradbiff med tomat og sjampignong saus, selvfølgelig plukket jeg ut soppen, men bakt potet og bare nam. Denne herligheten, men en vinflakse på 3, pluss hvitløksbrød til forrett kom på HELE 170Rand noe som tilsvarer gode 140NOK. Dagen i går ble brukt til litt shopping og noen kroner minus på bankkonoen, men ikke mer enn 1000R, eller 800NOK. Kjøpte meg ny olabukse (Levis 002, baggy og god), to Ecco Red t-sjorter og middag! Idag var vi på Table mountain. Jeg har så mange flott bilder som jeg lengter etter å skulle legge ut - gled dere! Gruppa hadde bestemt seg for at vi skulle gå opp. Vi snakket med de i skranken på hostellet og de sa at det var en god tur og ikke spesielt bratt. Vel,,,,,jeg kom ca 300m opp i en SINNSYKT bratt bakke, det var 40varme i steinrøysa og jeg trodde hodet mitt skulle eksplodere. Jeg bestemte meg i første drikkepausen at for min del var det uansvarlig og begynnte å trokke ned bakken. Fikk selskap av Linda og vi gikk tilbake til kabelvognstasjonen og tok denne opp i stedet. Det var et fantastisk sted og jeg gleder meg til å dra tilbake.

Nå er det nok for denne gang. Det kommer en LANG bloggpost med bilder bare jeg får internett opp å funke. Kanskje allerede i kveld.
Shallabais :)

Ingen kommentarer: