06 september 2007

All moro bør deles med verden

Vel, nå er klokka 01.35 og grunnen til at jeg fortsatt er våken er min kjære samboer. Helt fra jeg ble sammen med han har alle i familien til Erik fortalt meg mang en historie om hans rariteter i søvne. Jeg fikk tidlig erfare noen av dem, og for å innlede til kveldens morsomste hittil bør noen gjentas.

Historie nr.1: Jeg skulle overnatte hos Erik mens han bodde i kjelleren hos sine foreldre. Som mange ganger før måtte jeg på do sånn i tre tiden en gang. Erik hadde bare en enkeltseng så til tider ble det litt trangt. Når jeg så skulle legge meg igjen etter denne do-turen fant jeg ut at gubben tok jo "hele" plassen. Jeg presset forsiktig på han og plutselig kom hans venstre arm i en forrykende fart mot meg. Jeg skvatt unna i samme øyeblikk som Erik stutret noe sånt som "Har du noen gang prøvd det?". Fortumlet svarer jeg "prøvd hva da?" hvorav svaret var "å slenge armen ut av vinduet i 180km i timen". Latterkvalt var bare "nei" det eneste jeg fikk ut. Så tok det en liten stund før moroa fortsatte. "Neei, det har jammen ikke jeg heller. Faen heller a....hold kjeft". Alt i et sammensurie fra en mann som faktisk SOV.

Historie nr.2: Erik jobber i en HiFi-butikk i Oslo og hadde vært på messe med denne butikken. Den natten prøvde Erik ivrig å selge meg en plasmaskjerm. Ut ifra "samtalen" vår den natten fant jeg ut at Samsung ikke var verdt å kjøpe, at jeg ikke kunne kjøpe mindre enn 32" og under 15.000 var bare møkk. Når jeg morsomt spilte med å sa at jeg gjerne ville kjøpe en 26" samsung til under 10.000 var svaret fra "selger Østreng" så flott som "Kjærring".

Historie nr.3: Vi hadde ommøblert på soverommet mens vi bodde på Abildsø. Vi snudde senga og satt skrivebordet der hvor hodeenden engang hadde vært. Erik har alltid hatt for vane å gå på do klokken 01.00 og 03.30 om nettene og denne var intet unntak. Ca kvart på fire en sen vinternatt våkner jeg av et brak og ser Erik bykste rundt på gulvet, iblandet enn abeidsstol og masse papirer. Han hadde ikke fått med seg at sengen var snudd.

Historie nr.4: Dette utspilte seg i august i år etter en ganske hard fest for Erik sin del. Litt full fortsatt sånn i halv fire tiden måtte han selvsagt på do. Før han våknet dultet han bort i meg å spurte om jeg hadde sett "jkdfesgjo". "neei, svarte jeg. Han har jeg ikke sett. "Skjønner du ikke hva jeg sier eller. kdsnf er da fortsatt jenteeeeeeeeee" stummet det tilbake fra mannebeinet i senga. Små sint satte han seg opp og begynnte å bable om at "vannet måtte dit for at fadderene skulle finne hverandre". Som alle andre normale og VÅKNE mennesker begynnte jeg å le...og klarte ikke å stoppe. Så gikk da den sure mannen på do. Når han kom tilbake fra doturen (etter å ha satt på dusjen) sa at at "Jeg tenkte kanskje at HiO-fadderene hadde snakket med andre faddere for HiO-faddere er ikke som alle andre faddere". Vel, jeg lo.

Historie nr.5: Vår vekkerklokke er ganske irriterende. Den høres ut som en ryggende lastebil. En morgen fant ikke erik knappen som skrur av denne vekkerklokka, men han fant nesa mi. Jeg våknet av at Erik trykket gang på gang på nesa mi med hele håndflata og godt med vekt. Det var egentlig ganske vondt :)

Vel...alle disse historiene legger grunnlaget for dagens. Erik la seg halv tolv og jeg fulgte etter en halvtime senere. I god tro snorket Erik så hele Groruddalen kunne høre det. For hvert snorkedrag Erik dro inn fikk han ett spark i leggen og ikke ville det gi seg. Jeg får jo ikke sove når jeg har en tåkelur ved siden av meg heller. I god gammel tro skulle Erik på do klokka ett. I stedet gikk han ut i gangen, inn på badet og ut igjen. Deretter bare det ut av badet for å låse opp ytterdøra. Ut i oppgangen bar det i t-sjorte og bokser for å trykke på heisknappen. Deretter tasset gutten fornøyd og glad tilbake til soverommet for så, til min store ergelse, å romstere for å finne en bukse. Jeg drister meg til å spørre "Hva skal du med en bukse nå?". Svaret tror jeg aldri at jeg vil glemme. "Neeeei, trenger egentlig ikke bukse. Men fikk en lur ide som det viste seg at ikke var så lur om at jeg skulle stå opp akkurat nå og ta heisen".

God natt folkens :) min er ikke god - men morsomt!

PS: hvis noen kjenner noen som jobber med neseoperasjoner- kan ikke dere sende meg en mail? jeg blir GAL av den snorkingen!

Ingen kommentarer: