15 november 2007

Ut på tur - igjen!


Denne gangen går turen til Atlanterhavskysten og den lille meget tyskinspirerte byen Swakopmund. Det skal bli ganske godt å komme seg vekk fra Windhoek's steikende sol og de varme varme dagene det blir nedi denne gryta. Windhoek ligger jo plassert omtrent likt som Lillestrøm (bare høyere) for det er fjell og åser på alle kanter. Så nede i Windhoek sentrum blir det kokene varmt. Så denne "boiling-pot"byen skal få en liten pause fra de nå, ganske gjenkjente, norske turistene.

Igår var det Ladie's night og i som den nye tradisjonen det er ble jeg og Linda tatt med på byen av våre alltid påpasselig brigadegutter. Jeg hadde aldri i verden turt å dra på Remix alene, ikke at stedet i seg selv er så farlig, men en hvit jente i Katutura trekker noen ganger mer oppmerksomhet en denne jenta liker. Da er det veldig godt å ha en du stoler på til å jage alle frierene vekk. Igår skjedde det også noe utrolig moro på Remix. Jeg og Linda stod ute for å få litt oksygen igjen og møtte da på Dj'n utenfor. Han spurte om hist og pist, hvor er dere fra, hva gjør dere her osv. Når han så spurte om vi likte musikken hans var vi ganske enstemte på at "house" musikk er litt vel 1999 og at vi var ferdige med housebølgen. Etter fem minutter inne i klubben igjen starter "Big girls don't cry" som absolutt ikke er house, etterfulgt av; "This is for the two very beautiful Norwegian girls in the house tonight". Litt moro! Eneste som ikke var moro var at siden jeg var eneste bleikrumpe på hele ReMix - så skjønte jo alle at jeg var en av de to fra Norge. Utrolig hvor usjarmerende guttene her er - er jaggu glad jeg kan si at jeg ikke er intressert fordi jeg allerede har en kar :) Så takk for den fantastiske gode grunnen til å slippe unna :-) Men det er moro å bli tatt med på steder du aldri ville få sett hvis man ikke blir kjent med noen lokale. Katutura er stedet hvis du virkelig vil se hvordan vår aldersgruppe lever for å si det sånn!

Denne uken har jeg slitt meg gjennom tre vakter på akuttmottaket "casualty" på Kættis. Det er et par av sykepleierene der som er utrolig vanskelige å ha noe å gjøre med. Som kjefter deg ned når du ikke forstår hva du sier, som skriker til deg uten at du har gjort noe galt og som totalt overser deg når du kommer og smiler av lykke når du går. Mens andre er kjempeherlige og hjelpsomme. Men jeg har ikke trivdes der, så jeg er glad for at jeg skal til "maternety" søndag kveld på nattevakt - da skal det tas imot babiser :)

Da må jeg pakke ferdig for jeg skal dra om 1,5time og jeg må rydde rommet for det skal vaskes imorgen så jeg har litt å gjøre faktisk :) Er bare glad for at jeg ikke bor på et rom som er kjemperotete.

Hadet hadet :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Himmel å hav så du reise på tur jentå mi ;) Ikkje at d gjør någe men du e ei skikkelige liden propell så e øvealt heile tiå...=)

Ladies night hørtes ut så någe eg hadde elska nettopp fordi totalt sjarmerane mannfolk jer meg ein unnskyldning for å få ut mitt eget dårlige humør, samt å skremma di i same slengen...;) Hadde eg vært der hadde du nok ikkje vært den bleikaste bleikfisen for å sei d sånn.....;)

Nå må eg springa t Blindern.... Ha ein kjemprfin dag!!!!!!!!!!!!

Suss & klem fra Bjølsen =)

Anonym sa...

D sko stå kjempeFIN........;)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kine sa...

Dadda: Vi reiser på tur så det synger etter vi nemlig og om 1,5 uke er det ut på tur igjen! Da er det Zambia som står for tur. Snart er det også Cape Town for meg og det skal bli himmel å komme vekk fra denne fantastiske "boiling-pot"'n som Windhoek har blitt.

Anonym sa...

For ikkje å nevna d faktum at du får se Monica ;) D bler fantastisk d....=)

Ha ein fin dag, pusen!

Suss! =)