09 november 2007

En smak av himmelen!

Må bare dele min entusiasme etter turen på butikken i går. Jeg har så lenge savner litt norske matvarer og noe som smaker litt som "hjemme". Siden det ikke er mer enn 3 uker til jeg reiser fra Windhoek (ja tenk...det er faktisk ikke lenger til) så rakk ikke den supersnille mamma'n min å sende meg en "anti-hjemlengsel"pakke fra Norge med salt sild, makrell i tomat og leverpostei. For utrolig nok så er det makrell i tomat jeg savner mest på matfronten. Jeg fant ut at siden Jørgen, en av guttene våre, hadde bursdag i går så kunne jeg jo lage han en kake. Og hva bedre for å kurere litt hjemlengsel er vel brownies :) så i kveld blir det film, kake og bursdagssang.

Men tilbake til denne butikkturen. Jeg kjøpe noe på butikken som nå er på god vei ned i magen som frokost og jeg koser meg ut av en annen verden - LEVERPOSTEI! Så nå er det Finncrisp med leverpostei og fersk agurk! Nydelig....absolutt fantastisk! Faktisk så godt at jeg må spise litt til :p Man blir enormt lei av kokt skinke og pastrami på tørt brød etter en stund så dette var så godt.

De siste tre dagene har vi bare vært fire stykker i hovedhuset på Namas - det er 8 mindre enn vanlig. 4 av jentene har vært i nord-namibia for å jobbe på et sykehus i nærheten av Oshakati, to av guttene har kjærestebesøk og er på tur med de, og de to andre guttene er på en liten "road-trip" rundt om i dette snodige landet. Det har vært en herlig avveksling å kunne sitte i stua å se på film uten at noen vandrer frem og tilbake, roper til hverandre og spør masse spørsmål når man helst vil sitte helt stille. Så denne uken har jeg trukket ut av rommet og ut i stua! Deilig :) jentene kommer hjem idag så noe av stillheten blir borte, men det er fortsatt bare jenter i hovedhuset og da er stemningen heeeelt annerledes. Vi er glad i guttene våre, men det er godt å savne bråket dems litt :)

Da skal jeg fortsette på lunch som det har blitt nå (sov litt for lenge) og kose meg med en film, det er jo tross alt fredag og jeg skal på jobb i helga. Da får man passe på når man kan :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håpe du kose deg masse uten gutta i stua!!!:D eg senne slengkyss t huse å håpe du får ein fin helg sjøl om du må jobba! ;)

Klem klem å suss!

Kine sa...

Idag har jeg sydd :) og ikke et broderi for å si det sånn! Men et ordentlig kjøttsår i bakhodet på en kar som var drita full :p moro moro moro!

Anonym sa...

Dæven døtte kvinne du e fønki ;) moro moro moro!!!!!:D