19 november 2007

Adrenalinhelg i Swakopmund!

Vi startet turen fra Namas 15:00 på torsdag og var fremme i et vesentlig kaldere Swakopmund rundt klokken 19.30. I tråd med våre ekstremt sultne mager måtte vi finne noe å spise men det var jo ikke det letteste. Vi endte opp på et forferdelig rasitisk sted som hadde Amerikanske sørstatsflagg i taket med teksten "The South will rise again" og sterke tråder til slaveriet i USA. Veldig fint når man er i et av landene de faktisk hentet slaver. Maten var overpriset og ikke spesielt god, biffen var seig, sausen smakte vann og potetene var blaute. Nydelig! Men vi klager vel ikke på tur?

Dagen ble kort og senga var hard men det er vi blitt vant til. Jeg sovnet som en stein og gledet meg til fredagen. Fredag morgen kom og vi gikk ut for å spise frokost. Igjen havnet vi på et sted med dårlig kaffe, lite stekte egg og dårlig service - men vi klager jo ikke på tur! Vi ble hentet 10.45 av en meget hyggelig dame som tok oss med ut til Okakambe Trails Farm - og der ventet Cappuchino - en nydelig fullblods med svart man og nydelig sjokoladebrun pels.
Vi var på en nydelig 2timers ridetur gjennom Swakop riverbed hvor vi så sprinbok gresse og kose seg. Turen gikk inn i endeløs ørken og langs grensen til Namib Naukluft National Park. Det var en egen følelse å gallopere i ørknen med sanddyner på sanddyner.


Dagen ble avsluttet med middag på en særdeles god resurant som het "From Cape to Cairo" og spesialiteten var - som navnet sier - afrikanske spesialiteter. Siden jeg har slitt med magen en stund og ikke klarer å spise tungt fordøyelig mat ble det grillede kongereker på denne damen. Det smakte fortreffelig og for første gang på en uke tok det mer enn 3 timer før middagen var ute av systemet :) Vi avrundet det hele med en drink på en koselig bar over restuanten og pakket snuta godt i dyna når klokka var tolv :)

Lørdagen kom og endelig ventet adrenalinkick - vi skulle quadbike! Quiadbike's er, som bilde forteller en firhjuling :) og for et kick det var! Jeg kom litt på avveie i starten fordi mitt kjøretøy ikke lystret mine kommandoer og kjørte ned på feil side av en sanddyne. Sleit litt med å komme meg opp igjen for å si det sånn, men det gikk med litt slit. Når jeg endelig fikk taket på hva vi dreiv med rikk vi opp i rollercoastere som ga mer sug i magen en Thundercoaster på Tusenfryd. Vi kjørte opp på siden av sanddynene så langt opp vi kom og vrengte over for å kjøre rett ned sanddyna. MORO! Det var jaggu så moro at vi gjorde det en gang til :p bare på søndagen!
Vi måtte jo så klart ut å spise på lørdagen også og ventet i gode 1,5 time før vi fikk bord på "The Tug". Et gammelt båtvrak på stranden som hadde eksepsjonellt god fisk. Igjen ble det skalldyraften på meg med - hold dere fast - blåskjell med chilli og hvitvinssaus (hele 35kroner) til forrett og tigerreketallerken til hovedrett. God hvitvin og en liten is til dessert. Herligheten kom på 220penger :) helt klart verdt hver krone. Jeg har vært en del dårlig i det siste og lørdagen var en av de værre dagene så jeg ville bare hjem under dyna men jeg fikk jo ikke sove for jeg trodde jeg skulle fryse i hjel. Feberstiging i tillegg til at det var kaldt gjorde natten ganske hard helt inntil jeg sovnet.



Søndag var vi å quadbiket igjen - dessverre ikke så gøy den gangen fordi vi var nok for stor gruppe og vi kjørte alle inn i rumpa på hverandre. Det skal sies at det var moro for det! Vi dro til Walvis Bay å spise en heller dårlig lunch (dette har vært helgen for mye dårlig mat) og bussen dro hjemover kl. 15:00. Jeg sovnet som en stein og våknet idag litt bedre enn i går - men fortsatt er det ikke bra. Håper det blir bedre fremover, har fått noen rehydreringsbrusetabletter for å erstatte væsketap og salttap og det har hjulpet litt.

Helgen var hvertfall kjempefin selv om jeg droppet ut av fallskjemhoppingen. Men det er aldri for sent å ta igjen det - for luft og fly forsvinner ikke med det første.

PS: det kommer mer bilder etter hvert. Tenkte det var viktigst å få ut litt blogging's.

Ingen kommentarer: