14 mai 2007

Første informasjonsmøte

Idag hadde vi første informasjonsmøte med internasjonal koordinator, noen studenter som hadde vært i Namibia tidligere og alle vi som skal reise. Det ble ufattlig mye informasjon på en gang og nå har jeg enda fler spørsmål jeg faktisk må ta standpunkt til.

Det viktigste blir vel å finne ut hvor jeg ønsker å bo. Vi har to muligheter som begge er rimelige men vidt forskjellig. Namas-gjestehuset er et godt sted med vestlig standar, flotte fasiliteter, gratis internett og dobbeltrom. På Namas er det roligere og mulighet for leseplass. Den andre muligheten er et backpackersted som heter "Cardboard box". Det største plusset med dette stede er svømmebassenget. Men Cardboard har et skikkelig nasty kjøkken og 6 manns rom. Ikke spesielt holdbart for 3 mnd. Men alle de andre studentene som har vært i Namibia tidligere har endt opp med å bo på Cardboard - og det må jo være en grunn for det.

Jeg er ei jente som liker å ha det rolig rundt meg. Ikke orker jeg endeløs festing til langt på natt, ikke liker jeg folk som snorker og jeg takler ikke andres rot rundt meg. Så ut ifra sånn jeg er som person er garantert Namas rette stedet for meg. Med på en annen side skal alle de andre mest sannsynlig bo på cardboard. Hva gjør man?

Den andre tingene som gnager hull i hodet mitt er reisen. Hvor vi jeg stoppe over på vei ned og på vei hjem. Gidder jeg stresse for å komme tilbake til jul og hvor skal jeg være hvis jeg blir i Sør-Afrika i julen? Fikk et ganske bra forslag av min far om at jeg kunne feire jul i Sjømannskirka i Cape Town. Det hørtes egentlig veldig koselig ut, men hva hvis ingen andre vil? Skal jeg gjøre det alene?

Vel....spørsmålene hoper seg opp, men nå er jeg hvertfall skikkelig igang med planleggingen :)

Ingen kommentarer: