03 januar 2007

Å bo i blokk - fordeler og ulemper

Vel, da vi bestemte oss for å kjøpe leilighet i en høyblokk på Haugen visste vi vel at med 8 etager og 6 leiligheter per så kan man vel ikke like alle. Eller burde man det?
Jeg har vokst opp med læren om at man smiler og er hyggelig mot sine naboer. Men hva gjør man når man skal ta heisen, det står to stykk drita mennesker med to stykk ekle hunder (hvorav en så ut som en pitbull som btw er ulovlig i norge) og de RØYKER INNE I DEN BITTE LILLE HEISEN!!!! Jeg ble så sinnt at jeg høylytt sa at "Æsj, nei jeg tar trappa. Fy faen at noen kan røyke inne i heisen". Så valset jeg opp 9etg i en spindeltrapp etter en joggetur som egentlig hadde tatt knekken på meg. Jeg ble faktisk veldig sint og en smule opprørt. Her gjør jeg hva jeg kan for ikke å bore eller banke til upassende tider og aldri utenfor de tidene i husholdensreglene, jeg er stille etter klokken 22.00 og plager ikke en eneste sjel. Så det er absolutt en ulempe med å bo i blokk!!

Men det finnes jo også fordeler som fin utsikt, at det er få lyder i betongblokker, en varm oppgang, varmtvann inkludert i husleien osv. Men alt det fine og flotte forsvinner når noen gjør noe så ekkelt som å røyke inne i en 2kvm stor heis! ÆSJ JUCK!

Vel, det var dages lille utblåsning :)

2 kommentarer:

mie sa...

Neimen så morsomt - er jeg den første til å legge igjen en kommentar??
Jeg må si meg enig i at det å bo i blokk kan være kjipt til tider, fordi man er ganske avhengig av at alle gjør sitt for at det skal bli hyggelig. Det er det nemlig ikke alle som gjør alltid! Nå har vi flyttet, men bodde altså i blokk med 11 etasjer og 6 leiligheter i hver etasje... Det var ofte oppussing for å si det sånn, og akkurat boring bærer langt i betongblokk!! Noen ganger var det så ille at vi måtte roåe til hverandre inne i leiligheten! Får ikke håpe dere får det sånn. ; )

Meg sa...

Stakkars! Jeg skal banke naboene når jeg kommer hjem jeg! Savner dere hjemme også mer, når jeg er her, selv om jeg ikke ser dere ofte ellers heller! Håper alt er bra! Vi snakkes! :)