20 juli 2007

Det flasker seg til - i et fantastisk sakte tempo!

Ja, da har enkelte av detaljene rundt en ellers ganske så åpen og uoversiktelig tur endelig falt på plass. Nå vet jeg hvor jeg skal bo, når jeg skal dra fra Oslo og hvilke vaksiner jeg mangler.
Hvorfor ting tar sånn tid å få orden på det vet jeg rett og slett ikke. Det eneste som egentlig gjenstår er å finne en god reiseforsikring som dekker alle dagene jeg skal være der (siden det er mer enn 3mnd) og reiseforsikringen bør dekke ekstremsport siden jeg skal både det ene og det andre som går under den kategorien. Jeg vet nå at jeg skal bo på Namas på et to mannsrom med vestlig standard - men uten svømmebasseng! Jeg tror det er det rette valget siden jeg er avhengig av å få lest mye og skrevet en del oppgaver. Også blir det mindre rot av to enn av 8. Sekk til å reise i er fikset, så en stor takk til pappa for den og sist men ikke minst et nytt kamera.

Til den nette sum av 10.000 norske alt for dyre kroner kjøpte Erik og jeg oss nytt kamera med ekstra telelinse slik at løven skal komme litt nærmere når jeg drar på safari. Kamera er av tpen Olympus E410 og er et digitalt speilreflekse med live-view som jeg ikke skjønner stort mye av. Jeg er glad det har Auto knapp - noe som i realiteten betyr "point and shoot". Flott!!

Så nå er flybilett, reiseting, bolig, uniformer og kamera på plass! Skulle tro det var masse som gjenstår, men det er det faktisk ikke. Jeg må som nevnt finne reiseforsikring, kjøpe hansker og desinfeksjonssprit og tenke igjennom hva jeg må ta med meg. Det beste med namas er at de har vaskemaskin i samme bygget!!'

Nå er det tid for frokost!

Ingen kommentarer: