23 august 2006

Skolestart - glede og irritasjon hånd i hånd!

Noen vil vel rope "Jippi det er skolestart" og jeg trodde faktisk jeg var en av dem. Torsdag startet skolen igjen med registrering og en slapp forelesning om noe jeg ikke gadd å høre på....så i god gammel tro så gikk jeg! Fredag startet like for***** dårlig med en forelesning som på papiret skulle handle om "Oppbyggningen av kommunehelsetjenesten og dens samarbeidspartere". I realiteten snakket foreleseren (hvis man kan kalle hun det) om hvordan man velger ordfører, hvordan hele kommunen er bygget opp og i samme gammle troen så gikk jeg hjem og leste meg til det på Oslo Kommune sine sider. Flott og lettvint! Som allerede nevnt hadde jeg første vakten min på Ullevål på lørdag, men søndag derimot, på samme avdelingen, så var jeg plutselig på ett sykehus. Ting skjedde fort, avgjørelser ble tatt i et helt annet tempo en dagen før og jeg lærte ENORMT masse. Det var hvertfall kjempemoro.

Dette blir sikkert masse masse klaging om skole osv, men idag da.....da hadde vi første gruppetimen. Men for å ta det flotte først hadde vi "ressursforlesning" med en overlege om hjerte og karsykdommer. Kjempespennende og moro. Lærte over middels på en skala fra 1-10 og han som foreleste kunne sakene sine :) Flott jobbet.

Det som derimot ikke var så flott var gruppetimen. Gruppelæreren min er en forferdelig dame....kan ikke få sagt det en gang. Fysj!!!! Men jeg vil ikke legge ut om alt sånt "æsj" her, dette skulle jo være mine gleder mot utveksling....

Jeg fikk nemlig en glede også - det eneste fornuftige den gruppedama sa i løpet av to timer var at "Det er sjelden vi fyller opp alle plassene i Australia og på New Zealand....det er nok litt langt vekk" JIPPI!!!!!!! Så jeg begynner å gjøre det jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle - jeg begynner å få forhåpninger!!!

For å gi noen litt glede å dele med meg så tenkte jeg at jeg skulle legge ut noen bilder sånn at dere ser hvor jeg faktisk "skal" hen:

Dette er altså Auckland City by night :) Er jo faktisk en skikkelig storby. Jeg trodde det var en liten tært med et par hus jeg :p

Vel, jeg skal tidlig tidlig på skolen i morgen med enda en ressursforelesning, men jeg vet ikke om jeg drar siden jeg ikke får sove, usj!!!
We who live will see!

Ingen kommentarer: