29 september 2009

Misfornøyd eller bare generelt forvirra?

Jo....den som visste det!

Jeg sitter å skal visstnok skrive et cover-letter som skal overbevise en eller annen M.D Dr. Kevorcian i Ungarn om at akkurat jeg (fordi jeg er så smart og sånn) burde slippe unna opptaksprøven. Begrunnet i at jeg er sykepleier og har 70 studiepoeng i molekylærbiologi, kjemi og matte. Foreløpig utkast ser omtrent slik ut:

Dear Sir/Madam

I.....

Jo takk! Engelsk skriftlig har aldri vært min sterke side.
Men hva bør dette overbevisende brevet inneholde da? Er det ikke overbevisende nok at jeg kan
1: Brilliere med en C i mattematikk, E i Cellebiologi og genetikk og for ikke å snakke om min D i Kjemi?
2: At jeg er villig til å betale et uanstendig pengenbeløp for å sikre arbeidsplassene ved universitetet i disse finanskrisetider?
3: At jeg er en duganes sykepleier som mer enn alt her i verden vil bli lege!

Tydeligvis ikke. Så jeg kjemper meg gjennom med nebb og klør - og innser at jeg er nødt til å spørre noen om hjelp!


----- To be continued -----

Ingen kommentarer: